Pompka rowerowa „nie pasuje” do twojej opony? To problem wielu początkujących rowerzystów. Tutaj znajdziesz wyjaśnienie, jak zmienić ustawienie standardowej, wielofunkcyjnej pompki, aby pasowała do twojego rodzaju wentyla/końcówki/opony (czy jak to chcesz nazwać).
Cały sekret tkwi w tym, że dętki posiadają różne wentyle, a standardowa wielofunkcyjna pompka daje możliwość pompowania ich wszystkich. Trzeba jednak odpowiednio przestawić klocki w jej główce.
Rodzaje wentyli/końcówek/wejść do opony
Są trzy rodzaje wentyli rowerowych:
- 1. Wentyl samochodowy (Schradera, Schrader, amerykański, AV)
- 2. Wentyl rowerowy (Dunlopa, Dunlop, DV)
- 3. Wentyl włoski (Presta, FV)
Jak masz wentyl samochodowy, to nie napompujesz ją tym samym nastawieniem pompki, co w przypadku wentyla rowerowego.
Aby napompować „problematyczne” koło najpierw musisz więc ustalić, jaki masz w dętce wentyl/końcówkę. Następnie musisz dobrać odpowiednią pompkę. Bardzo też możliwe, że masz już taką, tylko źle ustawioną.
Standardowa pompka wielofunkcyjna – są dwie odmiany
Większość podręcznych pompek rowerowych dzieli się na dwa typy:
- 1. Taka z dwoma dziurkami:
W tym przypadku sprawa jest prosta: jedna pasuje do samochodowych, druga do rowerowych wentyli.
- 2. Taka z jedną dziurką, którą jednak można dostosować do konkretnego wentyla po rozkręceniu jej „główki”:
Taka pompka umożliwia różne ustawienia w zależności, czy chcemy pompować oponę wyposażoną w wentyl rowerowy, czy samochodowy. Problem polega na tym, że odpowiednio musimy przestawić „klocuszki” znajdujące się wewnątrz jej główki.
Jak to zrobić? Zobaczysz na tym obrazku:
Jak zmienić ustawienia pompki? Różne rodzaje końcówek (wentyli)
Proste? Naprawdę, można zapomnieć! Ale wtedy wystarczy sobie przypomnieć, jak zmienić ustawienia pompki, wracając do tego posta i patrząc na ten obrazek 🙂
Pomogłem? Zrewanżuj się lajkiem. Pomoże mi to w rozwoju bloga.
Polecam: Rozmiar opon – jak sprawdzić, jaki mam rozmiar opony?
Wymiana dętki i inne proste naprawy roweru, który każdy może wykonać samemu