Pompka rowerowa – jak ustawić pompkę, by napompować koło?

Facebook

Pompka rowerowa „nie pasuje” do twojej opony? To problem wielu początkujących rowerzystów. Tutaj znajdziesz wyjaśnienie, jak zmienić ustawienie standardowej, wielofunkcyjnej pompki, aby pasowała do twojego rodzaju wentyla/końcówki/opony (czy jak to chcesz nazwać).

Cały sekret tkwi w tym, że dętki posiadają różne wentyle, a standardowa wielofunkcyjna pompka daje możliwość pompowania ich wszystkich. Trzeba jednak odpowiednio przestawić klocki w jej główce.

Rodzaje wentyli/końcówek/wejść do opony

Na obrazku trzy rodzaje wentyli: Schrader, Dunlop, Presta

Są trzy rodzaje wentyli rowerowych:

  • 1. Wentyl samochodowy (Schradera, Schrader, amerykański, AV)
  • 2. Wentyl rowerowy (Dunlopa, Dunlop, DV)
  • 3. Wentyl włoski (Presta, FV)

Jak masz wentyl samochodowy, to nie napompujesz ją tym samym nastawieniem pompki, co w przypadku wentyla rowerowego.

Aby napompować „problematyczne” koło najpierw musisz więc ustalić, jaki masz w dętce wentyl/końcówkę. Następnie musisz dobrać odpowiednią pompkę. Bardzo też możliwe, że masz już taką, tylko źle ustawioną.

Standardowa pompka wielofunkcyjna – są dwie odmiany

Większość podręcznych pompek rowerowych dzieli się na dwa typy:

  • 1. Taka z dwoma dziurkami:
Pompka Beto z dwoma dziurkami

W tym przypadku sprawa jest prosta: jedna pasuje do samochodowych, druga do rowerowych wentyli.

  • 2. Taka z jedną dziurką, którą jednak można dostosować do konkretnego wentyla po rozkręceniu jej „główki”:
Pompka firmy Beto

Taka pompka umożliwia różne ustawienia w zależności, czy chcemy pompować oponę wyposażoną w wentyl rowerowy, czy samochodowy. Problem polega na tym, że odpowiednio musimy przestawić „klocuszki” znajdujące się wewnątrz jej główki.

Jak to zrobić? Zobaczysz na tym obrazku:

Jak zmienić ustawienia pompki? Różne rodzaje końcówek (wentyli)

Jeden układ końcówki pozwala na pompowanie dętek z wentylem Dunlop/Presta, drugi – Schrader (samochodowym)

Proste? Naprawdę, można zapomnieć! Ale wtedy wystarczy sobie przypomnieć, jak zmienić ustawienia pompki, wracając do tego posta i patrząc na ten obrazek 🙂

Pomogłem? Zrewanżuj się lajkiem. Pomoże mi to w rozwoju bloga.


Polecam: Rozmiar opon – jak sprawdzić, jaki mam rozmiar opony?

Wymiana dętki i inne proste naprawy roweru, który każdy może wykonać samemu

Rower vs. samochód – krótkie i bezlitosne porównanie

Facebook
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments