KRAKOWSKI CENTUS

Oszczędzanie, jak oszczędzać pieniądze. FIRE – finansowa niezależność, wcześniejsza emerytura

Pompka rowerowa – jak ustawić pompkę, by napompować koło?

Ostatnio aktualizowany:

Pompka rowerowa „nie pasuje” do twojej opony? To problem wielu początkujących rowerzystów. Być może nawet masz pompkę, która pasuje, ale o tym nie wiesz, albo wiesz, ale zapomniałe(a)ś, jak ułożyć te „klocki”. Na szczęście jest ten post! Tutaj wyjaśniam, jak zmienić ustawienie standardowej, wielofunkcyjnej pompki, aby pasowała do twojego rodzaju wentyla/końcówki/opony (czy jak to chcesz nazwać). Ważne, by wreszcie napompować to koło!

Jak napompować koło? Oto, jak to zrobić.

Rodzaje wentyli/końcówek/wejść do opony

Trzy rodzaje wentyli: Schrader, Dunlop, Presta

Są trzy rodzaje wentyli rowerowych:

  • 1. Wentyl samochodowy (Schradera, Schrader, amerykański, AV)
  • 2. Wentyl rowerowy (Dunlopa, Dunlop, DV)
  • 3. Wentyl włoski (Presta, FV)

Cały trik polega na tym, że jak masz wentyl samochodowy, to nie napompujesz ją tym samym nastawieniem pompki, jak w przypadku wentyla rowerowego.

Najpierw więc ustal, jaki ty masz wentyl/końcówkę w swoim rowerze. Następnie sprawdź, czy główka twojej pompki da się odkręcić i są tam takie małe części.

Standardowa pompka wielofunkcyjna – dwie odmiany

Większość podręcznych pompek rowerowych dzieli się na dwa typy. ALbo mamy taką z dwoma dziurkami:

Pompka Beto z dwoma dziurkami
Pompka Beto z dwoma dziurkami

Albo mamy taką, z jedną dziurką, ale którą można dostosować do konkretnego wentyla, po rozkręceniu „główki”:

Pompka firmy Beto
Taka pompka umożliwia różne ustawienia w zależności, czy chcemy pompować oponę wyposażoną w wentyl rowerowy, czy samochodowy

Jeśli masz standardową, wielofunkcyjną pompkę, można ją dostosować do różnych rodzajów wentyli. Trzeba tylko poprzestawiać odpowiednio „klocuszki”, które są w środki. Jak zmienić te ustawienia pompki, by pasowała do twojej opony? Zobaczysz na tym obrazku:

Jak zmienić ustawienia pompki? Różne rodzaje końcówek (wentyli)

Jeden układ końcówki pozwala na pompowanie dętek z wentylem Dunlop/Presta, drugi – Schrader (samochodowym)

Proste? Naprawdę, można zapomnieć! Ale wtedy wystarczy sobie przypomnieć, jak zmienić ustawienia pompki, wracając do tego posta i patrząc na ten obrazek : )

Pomogłem? Zrewanżuj się lajkiem : )


Polecam: Rozmiar opon – jak sprawdzić, jaki mam rozmiar opony?

Wymiana dętki i inne proste naprawy roweru, który każdy może wykonać samemu

Rower vs. samochód – krótkie i bezlitosne porównanie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.