Pompka rowerowa – jak ustawić pompkę, by napompować koło?

Pompka rowerowa „nie pasuje” do twojej opony? To problem wielu początkujących rowerzystów. Tutaj znajdziesz wyjaśnienie, jak zmienić ustawienie standardowej, wielofunkcyjnej pompki, aby pasowała do twojego rodzaju wentyla/końcówki/opony.

Dętki posiadają różne wentyle, a standardowa wielofunkcyjna pompka daje możliwość pompowania ich wszystkich. Trzeba jednak odpowiednio przestawić klocki w jej główce.

Rodzaje wentyli/końcówek/wejść do opony

Na obrazku trzy rodzaje wentyli: Schrader, Dunlop, Presta

Są trzy rodzaje wentyli rowerowych:

  • 1. Wentyl samochodowy (Schradera, Schrader, amerykański, AV)
  • 2. Wentyl rowerowy (Dunlopa, Dunlop, DV)
  • 3. Wentyl włoski (Presta, FV)

Jak masz wentyl samochodowy, to nie napompujesz ją tym samym nastawieniem pompki, co w przypadku wentyla rowerowego.

Aby napompować koło najpierw musisz więc ustalić, jaki masz w dętce wentyl/końcówkę. Następnie musisz dobrać odpowiednią pompkę. Bardzo też możliwe, że masz już taką, która da radę, tylko źle ustawioną.

Standardowa pompka wielofunkcyjna – są dwie odmiany

Większość podręcznych pompek rowerowych dzieli się na dwa typy:

  • 1. Taka z dwoma dziurkami:
Pompka Beto z dwoma dziurkami

W tym przypadku sprawa jest prosta: jedna pasuje do samochodowych, druga do rowerowych wentyli.

  • 2. Taka z jedną dziurką, którą jednak można dostosować do konkretnego wentyla po rozkręceniu jej „główki”:
Pompka firmy Beto

Taka pompka umożliwia różne ustawienia w zależności, czy chcemy pompować oponę wyposażoną w wentyl rowerowy, czy samochodowy. Problem polega na tym, że odpowiednio musimy przestawić „klocuszki” znajdujące się wewnątrz jej główki.

Jak to zrobić? Zobaczysz na tym obrazku:

Jak zmienić ustawienia pompki? Różne rodzaje końcówek (wentyli)

Jeden układ końcówki pozwala na pompowanie dętek z wentylem Dunlop/Presta, drugi – Schrader (samochodowym)

Proste? Naprawdę, można zapomnieć! Ale wtedy wystarczy sobie przypomnieć, jak zmienić ustawienia pompki, wracając do tego posta.

Przełączka z Presta na Schrader (samochodowy)

Gdy zapomnimy pompki lub w ogóle, aby pompować rower z wentylem Presta na stacji benzynowej lub jakąkolwiek inna pompką, gdzie do dyspozycji jest tylko końcówka Schrader (samochodowa), pomocna może być przełączka z Presty na Schradera.

Przełączka (adapter) działa tak, że nakręcamy ją na wentyl przed napompowaniem. W tym przypadku nakręcamy ją tą grubszą stroną do wentyla.

Pomogłem? Zrewanżuj się lajkiem. Pomoże mi to w rozwoju bloga.


Polecam: Rozmiar opon – jak sprawdzić, jaki mam rozmiar opony?

Wymiana dętki i inne proste naprawy roweru, który każdy może wykonać samemu

Rower vs. samochód – krótkie i bezlitosne porównanie

3 2 głosy
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest

1 Komentarz
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze
Wojtek
Wojtek
4 miesiące temu

Dzięki, zawsze mi się to myli