Site icon Krakowski Centuś

Pompka rowerowa – jak ustawić pompkę, by napompować koło?

Na grafice pompki firmy Beto

Na grafice pompki firmy Beto. Fot. mat. prasowe/praca własna

Pompka rowerowa „nie pasuje” do twojej opony? To problem wielu początkujących rowerzystów. Tutaj znajdziesz wyjaśnienie, jak zmienić ustawienie standardowej, wielofunkcyjnej pompki, aby pasowała do twojego rodzaju wentyla/końcówki/opony.

Dętki posiadają różne wentyle, a standardowa wielofunkcyjna pompka daje możliwość pompowania ich wszystkich. Trzeba jednak odpowiednio przestawić klocki w jej główce.

Rodzaje wentyli/końcówek/wejść do opony

Na obrazku trzy rodzaje wentyli: Schrader, Dunlop, Presta

Są trzy rodzaje wentyli rowerowych:

Jak masz wentyl samochodowy, to nie napompujesz ją tym samym nastawieniem pompki, co w przypadku wentyla rowerowego.

Aby napompować koło najpierw musisz więc ustalić, jaki masz w dętce wentyl/końcówkę. Następnie musisz dobrać odpowiednią pompkę. Bardzo też możliwe, że masz już taką, która da radę, tylko źle ustawioną.

Standardowa pompka wielofunkcyjna – są dwie odmiany

Większość podręcznych pompek rowerowych dzieli się na dwa typy:

W tym przypadku sprawa jest prosta: jedna pasuje do samochodowych, druga do rowerowych wentyli.

Taka pompka umożliwia różne ustawienia w zależności, czy chcemy pompować oponę wyposażoną w wentyl rowerowy, czy samochodowy. Problem polega na tym, że odpowiednio musimy przestawić „klocuszki” znajdujące się wewnątrz jej główki.

Jak to zrobić? Zobaczysz na tym obrazku:

Jak zmienić ustawienia pompki? Różne rodzaje końcówek (wentyli)

Jeden układ końcówki pozwala na pompowanie dętek z wentylem Dunlop/Presta, drugi – Schrader (samochodowym)

Proste? Naprawdę, można zapomnieć! Ale wtedy wystarczy sobie przypomnieć, jak zmienić ustawienia pompki, wracając do tego posta.

Przełączka z Presta na Schrader (samochodowy)

Gdy zapomnimy pompki lub w ogóle, aby pompować rower z wentylem Presta na stacji benzynowej lub jakąkolwiek inna pompką, gdzie do dyspozycji jest tylko końcówka Schrader (samochodowa), pomocna może być przełączka z Presty na Schradera.

Przełączka (adapter) działa tak, że nakręcamy ją na wentyl przed napompowaniem. W tym przypadku nakręcamy ją tą grubszą stroną do wentyla.

Pomogłem? Zrewanżuj się lajkiem. Pomoże mi to w rozwoju bloga.


Polecam: Rozmiar opon – jak sprawdzić, jaki mam rozmiar opony?

Wymiana dętki i inne proste naprawy roweru, który każdy może wykonać samemu

Rower vs. samochód – krótkie i bezlitosne porównanie

Exit mobile version